[digmar]

Tele2 goes sheep

Posted in marknadsföring, sociala medier by Ola Eriksson on 5 november - 2008

Redan 24 oktober skrev vi, det vill säga Dagensmedia, om att Tele2 hade svarta får i hagen. På satjen theblacksheep.nu låg ett antal filmer som varnade för svarta får och datumet 5 november. Tre filmer lades också upp på Youtube den 23 oktober. Som Not another planner blogg skriver så är maxtittandet på drygt 1.000 personer. Bättre har det gått för Tele2s Sheep to be chic-film som legat ute i ungefär en vecka. Nästan 40.000 tittare under den här tiden.

Vissa saker fungerar andra inte, något som givetvis även gäller virala grejer. Anledningen? I detta fall är det enkelt. Liksom Tele2s tidigare filmer som snowracern och Teds trainingcamp for thumbs finns det lite humor i Sheep to chic-filmen. De är även välproducerade och har en tanke bakom sig.  Beware of the sheep-filmerna kvalar inte in på någon av dessa punkter.  Det går inte att slänga ut ett hafsigt hemsnickrat verk på nätet och tro att den ska sprida sig som en löpeld för det kommer de inte att göra. Innehåll och ett väl genomfört hantverk, även om det inte behöver se välproducerat ut, krävs här liksom om grejen ska rulla som reklamspottar på TV4.

Annonser
Tagged with: , , ,

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: