[digmar]

Marknadschefer vägrar blogga

Posted in marknadsföring, människor by Ola Eriksson on 5 december - 2008

Kändisbloggar är ingen nyhet. I den lilla bubbla som vi kan kalla Mediasverige finns också ett antal kändisar. Här syns Thomas Matsson, chefredaktör på Expressen nya medier, Bo Hedin, före detta chef för Svd.se numera ansvarig för förändringsarbetet vid namn Svd 3.0 på samma tidning (vars blogg jag inte lyckas hitta just nu?). Martin Jönson på samma tidning för också diskussioner om hur medier fungerar. På Hd.se bloggar Sören Karlsson, ansvarig utgivare för Hd.se. Visst, det är journaliter eller tidningsmakare, försäljningscheferna lyser med sin frånvaro. Så gör även Marknadscheferna. Jag kan inte komma på en enda marknadschef som bloggar i egenskap av sitt yrke. Visa mig gärna att jag bara har dålig koll.

4 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. […] Marknadschefer vägrar blogga […]

  2. […] Marknadschefer vägrar blogga « [digmar] […]

  3. Rod said, on 27 januari - 2009 at 22:56

    Kanske inte läge att klaga Ola. Jag tycker att Digmar är ett lovvärt initiativ, men tyvärr är resultatet alldeles för tamt. Nyhetsvärde är för lågt och analyserna för okunniga. Varför ska man läsa Digmar om man läser Bisonbloggen och andra utländska bloggar? Kom igen bättre kan ni, hoppas jag.

  4. oeedig said, on 29 januari - 2009 at 13:51

    Jag ser det inte som att jag klagar, utan det är mer ett konstaterande. Sedan tycker jag självklart att det är synd att du inte anser att bloggen är läsvärd. Förhoppningsvis blir den det framöver, även i dina ögon. Men du får gärna komma med tips på vad du tycker att jag bör skriva om.


Kommentera

