[digmar]

Pappersannonsering det enda rätta

Posted in annonslösningar, marknadsföring by Ola Eriksson on 11 februari - 2009
Googlebooksettlement-annons. I DN.

Googlebooksettlement-annons. I DN.

När det verkligen gäller att nå ut med sitt budskap finns det inget som är så effektivt som pappersannonsering. Påståendet stämmer långt i från alltid men när Google och deras idé om att skanna in all världens böcker blivit en rättssak så är köper de annonsplats i Dagens Nyheter för att berätta hur en eventuell förlikning mellan författare och Google kan gå till. Svart text på vit bakgrund, varken mer eller mindre. Likadant ser det ut när stora börsbolag ska presentera sina årsstämmor. Svart text på vit bakgrund. Sida upp och sida ner. Om jag minns rätt så var det Nordea som tidigare i veckan slog till på ett helt uppslag med text.

Inom reklamens värld brukar torra, rent ut sagt tråkiga, lite svåra budskap vävas in i ett grafiskt tilltalande sätt för att få ett bättre mottagande. Tankesättet verkar dock inte ha slagit igenom fullt ut.

Annonser

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Jesper Åström said, on 23 februari - 2009 at 2:32

    Hmm.. tror börsbolagen har lagkrav eller krav ur börskontraktet på sig att gå ut i rikstäckande dagstidning med kallelse till bolagsstämman.. det verkar ju inte vara någon ”annons” heller i Googles fall…


Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: