[digmar]

Nu skäms inte Tre längre

Posted in marknadsföring, sociala medier by Ola Eriksson on 3 mars - 2009

I mitten av februari skrev jag en krönika som jag även publicerade här. Jag kritiserade flera företag för att inte lägga ut sina reklamfilmer på nätet. Tre var ett av bolagen jag gav kritik. Tre dagar efter att jag skrev inlägget skapade företaget en egen Youtubekanal. I dag lanseras den. Med flera reklamfilmer. Bra Tre!

Kanalen ska innehålla en videoblogg med bland annat Alcazar. Den första filmen kom ut för fyra timmar sedan. Men som jag efterfrågade ligger det även ett par reklamfilmer på kanalen.

Samtidigt som Youtubekanalen presenteras pushar Tre  även för sin Facebooksida. Enligt pressmeddelandet betyder det här att Tre tar ”…steget fullt ut i den sociala medie-världen”. Jag håller inte riktigt med. Bara för att man finns med i de kanaler som fått mest uppmärksamhet i bubblan den senaste tiden innebär det inte att man behärskar dem, eller nyttjar dem fullt ut. Det är dock ett steg i rätt riktning.

Tagged with: , , ,

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Erik Hörnfeldt said, on 4 mars - 2009 at 11:10

    Ok, ett par steg då. Vi finnas på YouTube, Facebook, Flickr, Jaiku, Twitter, Bloggy och lite lite grand på delicious. Men vi borde uppdatera vår kalender på Google Calendar lite oftare.

  2. Ola Eriksson said, on 4 mars - 2009 at 17:47

    Helt rätt! Ni ligger i framkant, inget snack om saken.


Kommentera

